با چه مدارکی می توان در انتخابات شرکت کرد؟ حمله موشکی از لبنان به الجلیل در شمال اراضی اشغالی سخنگوی شورای نگهبان: انتخابات تا ساعت ۱۸ ادامه دارد + فیلم تاکید رئیس ستاد انتخابات کشور بر مزایای برگزاری انتخابات الکترونیکی قالیباف رای خود را در صندوق الکترونیکی انتخابات ثبت کرد حمله پهپادی مقاومت عراق به پایگاه نظامی اسرائیل در ایلات فرماندار مشهد: مشکل خاصی در شعب اخذ رای نداریم+ فیلم وزیر کشور: ۶۰ درصد صندوق‌ها در مرحله دوم انتخابات الکترونیکی است رئیسی با اعضای دفتر رهبری و جامعه مدرسین حوزه علمیه قم دیدار کرد تازه‌ترین آمار برگزاری الکترونیکی دور دوم انتخابات مجلس اعلام شد توصیه ستاد انتخابات کشور به اعضای شعب اخذ رای استاندار خراسان رضوی: مردم مشهد و کلات در دور دوم انتخابات کار را تمام کنند+ فیلم رهبر معظم انقلاب: انتخابات نشانه‌ی اراده و تصمیم‌گیری مردم است | اهمیت مرحله‌ی دوم انتخابات کمتر از مرحله‌ی اول نیست + فیلم مرحله دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در مشهد آغاز شد (۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) نشست استاندار خراسان رضوی با دختران نخبه استان روز «شنبه» به‌عنوان روز تعطیل، جایگزین «پنجشنبه» شد وزیر خارجه بر تسریع اجرای توافقات روسای جمهور ایران و تاجیکستان تاکید کرد سخنگوی شورای نگهبان از برگزاری انتخابات در ۸ حوزه انتخابیه به صورت تمام الکترونیک خبرداد فرمانده گروه ۴۴۴ مهندسی رزمی: امنیت پایدار سطح کشور مدیون جانفشانی‌های شهدا است آیت‌الله علم‌الهدی: مادر محور هویت‌آفرین خانواده است | تربیت و انسان‌سازی، رسالت ذاتی هلال احمر
سرخط خبرها

اشرف غنی: تنها تقصیر من اعتماد به آمریکا بود

  • کد خبر: ۱۲۲۸۹۸
  • ۰۵ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۹
اشرف غنی: تنها تقصیر من اعتماد به آمریکا بود
اشرف غنی که با سقوط کابل به وسیله هلیکوپتر از افغانستان گریخت، در مصاحبه با شبکه خبری پی‌بی‌اس به گفت‌وگو درباره سقوط کابل و عوامل آن پرداخت.

به گزارش شهرآرانیوز؛ اشرف غنی، رئیس‌جمهوری سابق افغانستان که سه ماه پیش از به قدرت رسیدن طالبان گفته بود «حاضرم برای کشورم بمیرم» با قدرت‌گیری طالبان از افغانستان گریخت.

با این حال، او در مصاحبه با برنامه «ساعت خبر» شبکه «پی‌بی‌اس» از این اقدام خود دفاع کرد و گفت: من آخرین حلقه از زنجیر فرماندهان بودم که افغانستان را ترک کردم، هیچ‌کس نبود که در کنار من بجنگد و فدا کردن خودم، نمی‌توانست جمهوری را نجات دهد.

او ادامه داد: گارد ریاست‌جمهوری سقوط کرده بود، من حاضر بودم تا به وزارت دفاع بروم، اما آنجا هم کاملا تخلیه شده بود. به من گفته شد که دو دقیقه فرصت دارم، زیرا همه چیز سقوط کرده و یک تیم طالبان آماده است تا کاخ ریاست‌جمهوری را ویران کند.

او همچنین به همراه داشتن پنج میلیون دلار پول نقد هنگام فرار از افغانستان را رد کرد و گفت که چیزی جز لباس‌های افغانی که بر تن داشته، از افغانستان خارج نکرده است.

این رئیس‌جمهوری پیشین افغانستان تنها تقصیر خود را اعتماد به «شریک کلیدی» دولت وقت افغانستان، یعنی آمریکا دانست و گفت: واشنگتن توافق خروج امضا کرد و (این باعث شد) تا یک سال بعد نیروهایش از گزند طالبان در امان باشند، در حالی که نیروهای ما بیشترین هزینه‌ها را پرداخت کردند. آمریکا حق حاکمیت ما را زیر پا گذاشت و ۵هزار زندانی را آزاد کرد، از جمله بزرگترین فروشندگان مواد مخدر تاریخ این منطقه.

این رئیس‌جمهوری سابق افغانستان همچنین گفت، قرارداد فروش اسلحه دولت جورج بوش با جنگ‌سالاران افغان فساد در دولت را شکل داد و در نهایت آمریکا با امضا قرارداد با طالبان در دوحه، زمینه سقوط را فراهم کرد.

اشرف غنی که از زمان روی کار آمدن طالبان در امارات متحده زندگی می‌کند، درباره احتمال بازگشت به افغانستان گفت: تحت حکومت طالبان باز نخواهم گشت، اما خوشحال می‌شوم به افغانستانی بازگردم که شهروندانش به آن احساس تعلق داشته باشند، جایی که زنان، جوانان و فقیران افغانستان ذی‌نفع باشند و بالاخره قباتی که از ما دریغ شده را بیابیم.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->